سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۴۲

اخبار

آخرین اجلاس مدیران و روسا سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال جاری

بررسی عملکرد واحدهای درمان غیر مستقیم و روند اعزام بیماران و همچنین تاکید بر تخصیص بودجه مبتنی بر عملکرد از مهم ترین موضوعات این اجلاس بود

دومین اجلاس مدیران و روسا سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال 97 با حضور مدیر عامل و اعضا هیات مدیره سازمان ، مدیران و روسای ستادی ،روسای مناطق ، به مدت 2 روز با بررسی عملکرد واحدهای درمان غیر مستقیم ، روند اعزام بیماران، تخصیص بودجه مبتنی بر عملکرد و نظارت بر اجرای طرح درمان غیر مستقیم در ستاد سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ؛ دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل این مجموعه ، ضمن اشاره به شرایط موجود در کشور و شرایط تحریم گفت:یکی از دغدغه های مردم،حوزه بهداشت و درمان است ،خوشبختانه با پیگیری و اقدامات اساسی، خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده صنعت نفت در این شرایط دشوار به محو مطلوبی تداوم دارد.

وی افزود : اولویت ما این است بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم ،  اجازه ندهیم خدمات بهداشت و درمان از تحریم ها متاثر شود .

مدیرعامل بر نظارت و کنترل دقیق فرایند های درمان غیر مستقیم،اصلاح فرآیند بررسی اسناد پزشکی و رعایت دقیق پروتکل های درمان غیر مستقیم تاکید کرد.

دکتر سمیع با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه ها ادامه داد: تخصیص بودجه به مناطق طبق سنوات گذشته مبتنی بر ارائه گزارش عملکرد مناطق است و همه باید دست به دست هم بدهیم و ضمن بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای عملیاتی به سمتی حرکت کنیم که رضایت همگان و در کنار آن منافع سازمان تامین شود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت: پاسخگوی تعهدات خود در همه حوزه ها از جمله دارو،تجهیزات پزشکی و مراکز طرف قرارداد هستیم ،نقش سازمان فقط درمان نیست بلکه متمرکز بر حوزه پیشگیری مبتنی بر پزشک خانواده و طب کار است .

وی اظهار داشت : با توجه به بالا رفتن سن جمعیت طبی و بازنشسته شدن آنان  سرانه دریافتی سازمان کاهش یافته ، از طرفی  نیاز آنان به دریافت خدمات بهداشت و درمان افزایش می‎یابد و این مسئله سبب افزایش هزینه‎های سازمان می‌شود ولی با مدیریت صحیح هزینه ها،خوشبختانه با کاهش بودجه مواجهه نشدیم.

به گفته دکتر سمیع،برگزاری این جلسات و نشست ها برای افزایش بهره وری با استفاده از همفکری و خرد جمعی برای تبیین راه کار مناسب در حوزه های مختلف مدیریتی است.

مدیرعامل ادامه داد: مقایسه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با یک سازمان بیمه‌گر صحیح نیست، نمی‌توان سلامت را خرید، اساس بیمه گری بر درمان استوار است در صورتی که رسالت اصلی ما سلامت محور است.

دکتر سمیع با تاکید بر مدیریت منطقی اعزام بیماران گفت:  اعزام بیمار برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به منطقه دیگر تنها در صورتی که خدمات مورد نیاز در منطقه محل سکونت  یا محل کار کارمند قابل ارائه نباشد، انجام می‌شود و باید برای اجرای دقیق‌تر در مناطق جنوبی برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم،قبل از پایان سالجاری برخی از پروتکل های اعزام بیماران تغییر و به مناطق ابلاغ میشود.

وی خاطر نشان کرد: به منظور صرفه جویی و مدیریت هزینه ها فرایند خرید دارو به صورت متمرکز از سال های گذشته آغاز شده و خوشبختانه در مسیر مناسبی قرار گرفته و منجر کنترل هزینه ها شده ،باید برای خرید تجهیزات مصرفی نیز همین روند تسری یابد.

عزم و اراده بازرسی سازمان ستودنی است

اشکان میرمحمدی مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت با اشاره به اهمیت فرایند نظارت و انجام صحیح وظایف ذاتی بازرسی گفت : نقطه قوت مدیریت ها تعامل با نظام نظارتی و اداره رسیدگی به شکایات است.

وی افزود : حیات مدیریت به کنترل بستگی دارد ،فرایند کنترل بسیار مهم است و بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در این حوزه عزم و اراده جدی دارد.

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت با تاکید بر تبادل اطلاعات در صیانت از دارایی های مادی و معنوی سازمانی اظهار داشت: ارائه و نظارت درون سازمانی یکی از گام های موثر در رفع نواقص است.

میرمحمدی خاطر نشان کرد : در حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته است و خدمات چه از لحاظ کمی و چه کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

نمره قبولی سازمان در عمکرد حوزه مالی

احمد مدنی پور عضو هیات مدیره سازمان و مدیر امور مالی سازمان  با اشاره به ضرورت توجه به مدیریت هزینه ها ، بیان کرد: اصلاح درآمد ها از نکات مهم مدیریت بودجه و هزینه ها است ، وضعیت مالی سازمان در موقعیت مناسبی است و در بین شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت عملکرد بسیار خوبی در حوزه مالی داشتیم.

وی افزود : ارائه منظم صورت حساب از سوی مناطق یکی از مباحث مهم و ضروری به شمار می‌آید، مناطق در برنامه‌های سال آینده خود به ارائه به‌موقع صورتحساب‌های مالی توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر امور مالی سازمان تصریح کرد :گامهای مثبتی در سالهای اخیر در حوزه مالی برداشته شده ، با پیگیری های مداوم بخش عمده ایی از مطالبات شرکت ها وصول شده و تمامی بدهی سازمان به مراکز طرف قرارداد و شرکت ها پرداخت شده است.

مدنی پور در ادامه به استفاده از حساب بانک مرکزی ،مسدود کردن حساب های جاری ، چالش ها ی مناطق در حوزه مالی، رعایت مفاد قانونی و مقررات توسط حسابرسان ، لزوم مصرف وجوه نقدینگی نزد مناطق در پایان سال، گزارشات صندوق بازنشستگی  و پرداخت های سرانه فرزندان ذکور بالای 22 سال توضیحاتی را ارائه داد.

مناطق در خصوص اجرای بخشنامه مدیریت هزینه ها ، متعهد بودند

دکتر مهدی هاشمی عضو هیات مدیره و مدیر برنامه ریزی سازمان با تاکید دستور مقام عالی وزارت نفت مبنی بر اجرای  دستور العمل صرفه جویی ها مباحثی را ارائه داد.

مدیر برنامه ریزی سازمان با تاکید بر تنوع در پیشرفت برنامه های عملیاتی در مناطق اظهار داشت : مناطق در خصوص اجرای بخشنامه مدیریت هزینه ها و صرفه جویی ها به متعهد بودند.

گزارشی که توسط واحد مطالعات استراتژیک و ارزیابی عملکرد مدیریت برنامه ریزی ارائه شد به دو بخش عملکرد و پیشرفت برنامه های عملیاتی مناطق  سازمان در سال 97 اختصاص یافت.

نظام پرداخت کارانه پزشکان تغییر میکند

دکتر مجید رزاقی مدیر سلامت سازمان با اشاره به تغییر نظام پرداخت کارانه پزشکان ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های سال آینده بررسی نحوه پرداخت کارانه پزشکان و تبعیت از نظام پرداخت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی است ، در حوزه نیروهای غیر رسمی پزشک هم پرداخت عملکردی مانند وزارت بهداشت با توجه به در نظر گرفتن شرایط کار در صنعت نفت   خواهیم داشت.

وی اظهار داشت : اهداف و سیاستهای کلان سازمان در حوزه های مختلف ارتقاء کیفی خدمات و نیز رعایت استانداردهای و صرفه جویی در حوزه های غیر ضروری بدون کاهش و یا قطع خدمات است .

در ادامه دکتر طاهره جعفری رییس سلامت خانواده مباحثی در خصوص  لزوم توجه به استاندارد ها و الزامات ثبت اطلاعات سلامت ،برقراری ارتباط با سایر نرم افزار ها در مراکز دارای نرم افزار و امکان بهره مندی از نرم افزار برای مستند سازی خدمات سلامت خانواده ارائه داد.

دکتر پیمان فریدنیا رییس HSE  و سلامت کار سازمان در ادامه بر ضرورت برطرف کردن نیازهای سلامت کارکنان و خانواده های آن ها تاکید کرد و مباحثی از جمله  طراحی برنامه  مداخلات مشترک در راستای  ارتقاء سلامت کارکنان  با مدیریت بیمایهای شغلی و غیر شغلی ، کاهش سطح ریسک 10 ساله حوادث قلبی وعروقیASCVD ، استقرار کامل طرح سلامت دهان و دندان کارکنان و طراحی برنامه مشترک جهت طراحی و تدوین MERP جهت پاسخ فوریتهای پزشکی در شرایط اضطراری مناطق عملیاتی را مطرح کرد.

دکتر حمیدرضا رضایوف رییس امور درمان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به بیان مطالبی در خصوص نحوه صدور دفترچه ، فرآیندهای بررسی اسناد درمان غیرمستقیم ، رسیدگی و بررسی اسناد هزینه های تشخیصی درمانی سرپایی مراکز غیر طرف قرارداد و نظارت و کنترل های دوره ای و نامحسوس توسط رییس واحد درمان غیرمستقیم ، رییس امور مالی ، رییس پشتیبانی و خصوصاً رییس منطقه پرداخت .

در ادامه کارشناسان حوزه سلامت به روش پرداخت کارانه ها و بررسی وضعیت پرداخت به پزشکان پرکیس مطالبی را ارائه دادند.

برگزاری دوره تعمیر و نگهداری در سال آینده

مهندس بهنام سمیع مدیر مهندسی و ساختمان ضمن ارایه ی گزارشی از وضعیت پروژه های سازمان گفت : تقاضا بنده از روسا و مدیران این است ضمن توجه بیشتربه وضعیت تعمیر و نگهداری ساختمان ها و تاسیسات در جهت کاهش هزینه ها و افزایش رضایتمندی تلاش کنند  و مدیریت مهندسی و ساختمان آماده ی هر گونه همکاری در این زمینه می باشد.

وی افزود : روسای مناطق طرح ها و پروژه های خود را اعلام تا اقدامات لازم صورت پذیرد در همین راستا دوره ی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه در سال آینده برای روسا و معاونین پشتیبانی مناطق برگزار خواهد شد.

پرداخت اضافه کار و فوق العاده ها با رعایت دستورالعمل

امیر قائم پناه مدیر منابع انسانی سازمان مباحثی از جمله پرداخت اضافه کار، انتقال و ماموریت ، فوق العاده و مزایا، دستور العمل ارزشیابی اسناد و مدارک ، رعایت فرآیند مرخصی بدون حقوق  ، پرداخت فوق العاده ها از طریق  PR ،رعایت اکید دستورالعمل جذب ،ارسال درخواست برگزاری مناقصه در معاملات بزرگ 4 ماه مانده به انقضای پیمان جاری  ، رعایت مدت زمان نگهداری اسناد و مدارک جهت طی نمودن فرآیند امحاء یا بایگانی مناسب  و همسو کردن همکاران خدمات پشتیبانی با ارکان متناظر ستادی ارائه داد.

گفتنی است در طی این نشست 2 روزه مباحث مختلفی از جمله گزارشی از مشکلات موجود در مبحث درمان غیر مستقیم در مناطق توسط دکتر جهابنخش امینی رییس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان ، گزارشی از اقلام مصرفی تجهیزات پزشکی و دارو توسط دکتر حمیدرضا محمودی رییس امور دارویی ، گزارش از وضعیت اعزام بیماران توسط دکتر نکویی و گزارش عملکرد از حوزه بسیج توسط دکتر جزایری ارائه شد.

خبر
خبر
خبر
خبر
خبر

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۰۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید